Voor deze en andere vragen halen onze experts relevante data op in alle lagen van jouw organisatie en voeren hiermee een objectieve analyse uit. Afhankelijk van de aard en omvang van jouw vraag ontvang je binnen 2 weken tot 2 maanden antwoorden, tips voor quick wins én concrete handvatten voor duurzame verbetering van jouw facilitaire processen en/of resultaten.
Je hebt het gevoel of concrete aanwijzingen dat er in jouw facilitaire organisatie risico’s op de loer liggen of kansen onbenut blijven. Je wilt dit veranderen, maar ziet op tegen eventuele onrust die dit met zich meebrengt. Vraagt het zelf uitvoeren van een analyse of opstellen van een strategie een inspanning jij en je team nu niet kunnen leveren? Laat dan door ons een Facility Scan uitvoeren. Wij hebben de kennis en mankracht in huis om in een kort tijdsbestek de organisatorische, financiële en/of kwalitatieve aspecten van jouw facilitaire organisatie te benchmarken. Dankzij onze objectieve aanpak heb je gelijk een stevige basis voor draagvlak voor eventuele veranderingen.
Een Facility Scan is geschikt voor elk facilitair vraagstuk van elk type facilitaire organisatie in elke branche. Wij beloven Great work. Dat betekent dat onze Facility Scan antwoorden en een realistische oplossingsrichting beschrijft die echt impact heeft op de werk- en leefomgeving van jouw gebouwgebruikers. Met de resultaten uit onze scan kun je direct aan de slag en de gewenste verandering in gang zetten. Hoe wij dat wél voor elkaar krijgen? Zo:
Onlangs voerden we een facility scan voor GGZ-instelling Impegno uit. In deze case study vertelt Jan Peter Tanja, Directeur van het servicekantoor van Impegno, hoe de facility scan hem antwoord gaf op de vraag: 'Hoe richt je de facilitaire dienstverlening in zonder de focus op de zorg te verliezen?'.
Benieuwd naar hoe de Facility Scan Impegno inzicht gaf in facilitaire prestaties en kansen?
Na een startup meeting waarin we de scope, de te onderzoeken thema’s en verwachtingen afbakenen, gaan we als volgt aan de slag:
Inventariseren | we brengen de huidige situatie in beeld door middel van site visits, interviews met stakeholders en het verzamelen van data, bijvoorbeeld uit jouw FMIS.
Structureren en analyseren | we structureren de verzamelde data en maken een analyse van de situatie ‘as is’. Op basis van marktinzichten, de NFC-index of een benchmark met onze 100 andere opdrachtgevers maken we inzichtelijk op welke onderdelen het grootste verbeterpotentieel zit.
Adviseren en (optioneel) implementeren | In deze fase vertalen we onze (GAP)analyse naar een adviesrapport met één of meer oplossingsrichtingen en een roadmap voor implementatie. Indien gewenst begeleiden we deze implementatie.
Je besteedt de Facility Scan niet voor niets aan ons uit, dus wij nemen de lead en zorgen dat jij met beperkte inspanning toch noodzakelijke, slimme stappen voor de toekomst kunt zetten. Toch kan een waardevolle Facility Scan niet zonder jouw inbreng en die van jouw team. Houd daarom met name in de inventarisatiefase rekening met verzoeken om toegang te krijgen tot data, systemen en personen in jouw organisatie.
Een extern expert die onaangekondigd in jouw organisatie data komt opvragen en interviews komt afnemen, is hét recept voor onrust en of weerstand. Het gevolg: geen of onvolledige toegang tot de noodzakelijke data. Voor een waardevol adviesrapport is het dus is belangrijk dat de aanleiding en stappen voor de Facility Scan vooraf worden aangekondigd en duidelijk worden toegelicht. Heb je hier ondersteuning bij nodig? Ons communicatieteam helpt je graag.
Het uitvoeren van een Facility Scan is maatwerk. Een kleine vraag kan al binnen twee weken beantwoord zijn, maar voor een complex vraagstuk of een grote organisatie hebben we vanzelfsprekend meer tijd nodig. Wil je weten of een Facility Scan voor jou interessant is? Neem contact op met ons.