KPN en Vebego Facility Solutions op weg naar 5-sterren guest- en employee journey met GIIO
Eindhoven, 8 mei 2023 Sinds begin april geeft KPN aan haar ± 9.000 kantoormedewerkers toegang tot de innovatieve hybride werkplekoplossing GIIO (spreek uit: Djio). Hiermee kunnen medewerkers zelf heel eenvoudig hun ideale werkomgeving voorzien van de juiste faciliteiten samenstellen. Van het reserveren van een parkeerplaats of werkplek tot het bestellen van een lunch voor een gast die met een QR-code meteen op de juiste kostenplaats wordt geboekt. De eerste reacties van de gebruikers zijn positief.
Een dag op kantoor die opweegt tegen de voordelen van thuiswerken
Sinds corona is het werken op kantoor een optie die moet concurreren met de voordelen van thuiswerken. Hoe speel je als werkgever met je huisvesting en facilitaire services in op de flexibel geworden behoeften van medewerkers en hoe bied je hun, en bezoekers, dan de beste beleving? Met die vragen gingen Vebego en haar partners KPN en Omnimap samen aan de slag.
Van ‘nice place to work’ naar ‘best place to work’
Sander Blom, Directeur Business Development bij Vebego Facility Solutions ‘Wie nu naar kantoor gaat, heeft daarvoor een specifiek doel, bijvoorbeeld collega’s ontmoeten, vergaderen met klanten of een concentratieklus afronden. Samen met KPN, Omnimap en onze ketenpartners hebben we in kaart gebracht welke facilitaire behoeften medewerkers daarbij hebben. Het antwoord op die vraag hebben we vertaald naar een geïntegreerd platform dat we flexibel en persoonlijk beschikbaar hebben gemaakt voor de gebruikers via GIIO.”
GIIO geeft de medewerkers van KPN zelf de regie over hun ideale werkdag op kantoor. Erik Troost, commercieel productmanager bij KPN Real Estate Services: “Via de laptop of smartphone kunnen onze medewerkers heel makkelijk de ideale dag op kantoor plannen. Dankzij de slimme integratie van software en systemen zoals Outlook, het facility systeem en het parkeersysteem, is GIIO heel gebruiksvriendelijk. Het geheel, de geïntegreerde diensten en de tool, bezorgt niet alleen onze medewerkers, maar ook bezoekers een oprecht welkom gevoel en een positieve, persoonlijke ervaring in onze gebouwen.”
Op data gedreven besluitvorming
GIIO is gebaseerd op software ontwikkeld door Omnimap. Data die met behulp van GIIO wordt verzameld in een dashboard, geeft belangrijke stuurinformatie voor de facility manager die zo de dienstverlening kan optimaliseren.
Digitaal en toch persoonlijk is de toekomst
Met GIIO geven opdrachtgevers en leveranciers in het facilitaire werkveld hun dienstverlening samen met de gebruiker flexibel en persoonlijk vorm. Dit gebeurt onder andere door het gebruik van QR-codes waarmee je snel in contact kan komen met de facilitaire afdeling en daarmee kan vragen om de inzet van de Service Host vanuit Vebego Cleaning Services. Een toekomstbestendige koers in een snel veranderende wereld, waar hybride werken voorlopig een vaste waarde blijft.
Meer weten over de mogelijkheden van de Facility app GIIO? Lees hier meer informatie!